Covid-19

Covid-19

Beste gast,

In het kader van de Covid-19 pandemie hebben wij onderstaande procedure voor u uitgewerkt om uw verblijf in Hotel Iris zo comfortabel mogelijk te maken. Geen zorgen, Hotel Iris is nog steeds uw tweede thuis waar gezelligheid centraal staat, wij zorgen er simpelweg voor dat u zich nergens zorgen om moet maken, dat u zich welkom en op uw gemak voelt. Alle maatregelen zijn genomen en zullen aangepast worden op basis van de richtlijnen van de Veiligheidsraad en andere overheidsinstanties.

Algemene hygiëne maatregelen

  • Voorafgaand aan de heropening werd het volledige hotel grondig gereinigd en ontsmet.
  • Respecteer samen met ons de social distancing principes, behoud altijd en overal 1,5 meter afstand van elkaar. Op plaatsen waar dit niet mogelijk is zullen onze medewerkers mondmaskers dragen en door plexiglas schermen beschermd worden.
  • In alle gemeenschappelijke ruimtes wordt ontsmettende hand-gel voorzien.
  • De gezondheid van al onze medewerkers wordt nauwlettend opgevolgd. Bij het lichtste vermoeden van Covid-19 symptomen of contact met een besmet persoon, zal de betreffende medewerker op non-actief gezet worden.

Voor aankomst

  • Stel uzelf op de hoogte van ons Covid-19 reglement zodat u bij aankomst al geïnformeerd bent over de te volgen procedure, wij vragen u om onze richtlijnen altijd en overal na te leven.
  • Wij rekenen op uw medewerking, heeft u ook maar het lichtste vermoeden van Covid-19 symptomen of bent u in contact geweest met een besmet persoon, neemt u dan contact op met het hotel zodat wij uw reservering kunnen annuleren of verzetten.
  • Om bij de check-in procedure het contact met onze receptiemedewerkers te beperken, vragen wij u om op voorhand reeds een kopie van uw identiteitsbewijs door te sturen naar info@hotel-iris.be
  • Gelieve ons op voorhand te informeren indien u een factuur wenst van uw verblijf, stuur de desbetreffende facturatiegegevens door naar info@hotel-iris.be
  • Let er op dat alle restaurants in De Panne en omgeving momenteel enkel op reservatie zullen werken, reserveer dus voor aankomst reeds een plaats in het door u gewenste restaurant. Aarzel niet om het hotel te contacteren als u toelichting wenst bij het restaurantaanbod in onze streek en/ of hulp wenst bij het reserveren.

Check-in/ check-out procedure

  • Respecteer de social distancing principes door de markeringen te volgen.
  • Wij vragen één persoon per gezin in te checken.
  • De kamersleutels worden na elk gebruik ontsmet, bij vertrek vragen wij u om deze achter te laten in de hiervoor voorziene drop-box zodat een medewerker de sleutel daarna kan ontsmetten.
  • De betaling van de factuur gebeurt door één persoon, bij voorkeur met Bancontact, Visa of Mastercard.
  • Als u ons op voorhand niet heeft laten weten dat u een factuur wenst van uw verblijf zal deze niet standaard voor u klaarliggen, dit om kruislings contact te vermijden. Wenst u toch een factuur? Vermeld dit reeds voor aankomst of bij check-in zodat we dit tijdig voor u kunnen voorbereiden.
  • Gelieve bij het verlaten van de kamer de ramen goed open te zetten zodat de kamer reeds goed kan verluchten voor de volgende gasten.

Lift

Wij raden u aan om de lift zo min mogelijk te gebruiken. Binnen de algemene raadgevingen voor preventie, wordt gevraagd de lift niet te delen met andere gasten buiten uw eigen gezelschap. Binnen een lift is de afstand van 1,5 meter immers moeilijk te handhaven.

Schoonmaak van hotelkamers

  • De kamer werd voor uw aankomst volledig gereinigd en ontsmet. Wij benadrukken dat het niet toegestaan is om zelf met uw eigen producten de kamers te reinigen en ontsmetten. Dit om schade aan onze infrastructuur en vermenging van producten te vermijden. Als dit toch gesignaleerd wordt, zullen de kosten bij u in rekening gebracht worden.
  • Wij zullen u bij de check-in vragen naar uw voorkeur wat betreft de reiniging van uw hotelkamer, dit om uw eventuele wens te respecteren om zo min mogelijk medewerkers toegang te geven tot uw kamer. U kunt kiezen voor de gekende dagelijkse reiniging, één reiniging per twee dagen of enkel het verschonen van uw bad- en bedlinnen. Indien u een extra reiniging of ontsmetting wenst, kunt u altijd de receptie contacteren.
  • Mogen wij u vriendelijk vragen om de kamer te verlaten en niet te betreden als het huishoudingspersoneel aanwezig is.
    Ontbijtruimte en bar
  • Wij verwennen u met ons gekende ontbijtbuffet, de zelfservice heeft plaats gemaakt voor bediening door een ontbijtmedewerker zodat er geen contact is tussen de gasten en het buffet.
  • Om uw ontbijtervaring zo comfortabel mogelijk te maken staan alle tafels minstens 1,5 meter uit elkaar. Hierdoor is de maximale bezetting van de ontbijtruimte afgenomen. We zullen tijdens drukke periodes een service in twee shiften aanbieden om op die manier drukke momenten te vermijden. Zo kunt u steeds veilig en comfortabel van uw ontbijt genieten.
  • Er zal altijd een vaste tafel voor u gereserveerd zijn in de ontbijtruimte.
  • Ontbijtmedewerkers dragen een mondkapje voor uw en hun veiligheid.

Sauna/ fitness

Om hygiënische redenen zijn de sauna en fitness tijdelijk buiten gebruik gesteld.

Algemene toiletten

Om hygiënische redenen zijn de algemene toiletten buiten gebruik gesteld, u wordt vriendelijk verzocht enkel gebruik te maken van het sanitair op uw kamer.

Minibar

Wegens de Covid-19 maatregelen die ons opgelegd werden door de overheid, zijn wij genoodzaakt om de minibar leeg te laten. U kunt echter nog altijd beroep doen op de receptie indien u toch gebruik wenst te maken van ons drankenaanbod.

Uiteraard bent u opnieuw van harte welkom in Hotel Iris, wij kijken er alvast naar uit om u eindelijk terug te mogen ontvangen in uw tweede thuis. Hopelijk tot snel, samen maken we er een onvergetelijke en bovenal gezellige vakantie van.

Olivier & Michelle

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info